Om Vestervig Kirkemusikskole

- Noder
- Musikalske opslagsværker og
- Faglitteratur

De ca. 5.000 bøger er især orgel-, klaver- og kornoder. Biblioteket har flere værdifulde noder af både antikvarisk og historisk værdi. Det drejer sig især om ældre koralbøger og orgelnoder.

Der er en lille cd-samling, som kan aflyttes på biblioteket, ligesom der forefindes en samling af skandinaviske tidsskrifter.

En del af samlingen kan hjemlånes af de studerende, og en del kan kun benyttes på bibliotekets læsesal.

Skolen modtager ofte og gerne brugte noder og bøger. Materialet indgår i samlingen evt. som udlån til skolens studerende.

Skolen samarbejder med Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter (FUV), pastoralseminarierne samt Løgumkloster og Sjællands Kirkemusikskoler om en fælles biblioteksbase.

Åbningstiden er begrænset til Vestervig Afdelingens undervisningsdage onsdag og torsdag, kl. 8.00 - 14.00, men det er muligt at besøge biblioteket efter aftale.

Bibliotekar Hans Henrik Gramstrup Larsen kan kontaktes på vvkms.bib@mail.dk