Hverdagen på skolen
De studerende

Baggrund

De uddannelses- og erhvervsmæssige baggrund varierer; nogle er allerede ansat i folkekirken, andre i et erhverv uden for kirken, der ikke relaterer til musik eller kirke, andre tager sideløbende en anden uddannelse. Derudover har vi elever af forskellige nationaliteter.

Parkering

Ved afdelingerne i Odense på Dalum Landbrugsskole, i Tarm og i Løgumkloster er der gode muligheder for at parkere. I Horsens kan det være mere udfordrende at finde en parkeringsplads ved Vor Frelser Kirke og tilhørende Sognehus.

SU

Uddannelserne Kirkemusikser - orgel og korledelse og Kirkemusiker - Sang læst på heltid, giver dig mulighed for at søge SU via su.dk. Skolen går i dialog med alle heltidsstuderende efter optagelsesprøverne i forhold til SU.

Studiekort

Du kan få udstedt et studiekort, ved at maile et billede til administrationen lkms@km.dk

Gennemsnitsalder

Aldersmæssigt har skolen studerende fra ca. 20 år og opefter. Gennemsnitsalderen for vores studerende er godt 40 år.

Geografi

Løgumkloster Kirkemusikskole dækker hele Sydjylland samt Horsens Provsti i Århus Stift. De fleste studerende vælger at modtage undervisning i den nærmeste afdeling. Dog må alle til Løgumkloster til prøver og eksamener.

Hjemmearbejde

Det forventes du møder velforberedt til timerne. Afhængig af linje og tid på året vil der forberedelsestiden variere. Op til prøver og eksamener må du forvente at skulle bruge mere tid.

Udstyr

Organister rådes kraftigt til at anskaffe et par orgelsko.
Adgang til en pc er en nødvendighed for alle, da informationer i forbindelse med skolegangen, som skemaer, oversigt over uddannelsesforløbet, repertoirelister osv. tilgås via internettet. Alle meddelelser fra administrationen er via mail.