Ansøgning og optagelse
Ansøgning og optagelse - eksamensfri undervisning

Ansøgning og optagelse

Sådan ansøger du om eksamensfri undervisning i orgel, sang, korledelse eller klokkespil

Hvis du har taget et basisforløb på skolen, kan du også søge om eksamensfri undervisning i op til tre år, før du evt. søger ind på eksamenslinjen. Eller er du ansat i folkekirken som kirkemusiker, men ikke er uddannet, kan du ansøge om at få individuelt tilrettelagt eksamensfri undervisning i enten orgel eller sang. Hvis du har spørgsmål til dette forløb, kan du kontakte din lokale kirkemusikskole.

Undervisningen vil omfatte enten 9 eller 18 timer, fordelt hen over skoleåret. Du kan angive dit ønske om dette på ansøgningsblanketten, som du skal udfylde.

Du kan blive indkaldt til en optagelsesprøve for at give skolen grundlag for at tilrettelægge det bedst tilpassede undervisningsforløb. Det vil koste 500 kr., som du vil blive opkrævet efterfølgende. Du vil blive kontaktet af kirkemusikskolen, hvis dette bliver relevant.

Tilmeldingen åbner 3. januar og lukker efter 1. maj her på siden

Sommetider er der en ledig plads senere, så du er velkommen til at kontakte din lokale kirkemusikskole for at høre, hvad der er af muligheder.

Ring eller skriv til din Kirkemusikskolen, hvis du ønsker at få en mail, når der åbnes for tilmelding.

Du kan også tjekke vores Facebook-side, hvor det ligeledes vil blive offentliggjort, når der er åbent for tilmelding

Find din lokale kirkemusikskole.