Sjællands Kirkemusikskole
Håndbog for studerende

Håndbog for studerende

Her kan du finde information/få svar på de praktiske spørgsmål, du måtte sidde med før studiestart samt spørgsmål, der melder sig i løbet af året.   

På Sjællands Kirkemusikskole stiller vi en række faciliteter og praktiske foranstaltninger til rådighed for, at din gang på skolen forløber så kontinuerligt og problemfrit som muligt. 
Det er vigtigt, at du holder dig orienteret og sætter dig ind i disse, da de er en afgørende forudsætning for hvordan dit studieår forløber. 

Værd at vide inden du starter på skolen

- Når du starter på skolen, får du udleveret en kode til hoveddøren. Koden må IKKE gives til andre. 
 

- Du kan bestille et studiekort. Du kan benytte dig af skolens parkeringsplads, hvis studiekortet
placeres synligt i forruden.
 

- Du får udleveret eller kan købe undervisningsmateriale på skolen. 
 

- Du kan reservere øvelokaler på kontoret, og du kan komme og øve på skolen, når det passer dig. 
 

- Skolen arrangerer enkelte koncerter i løbet af skoleåret, så du har mulighed for at synge eller spille foran et publikum
 

- Hvis din lærer er syg og må aflyse undervisningen, forsøger vi at finde en vikar. 
Hvis ikke det lykkes, vil timen senere blive erstattet af din lærer eller en vikar.
 

Det forventes af dig

- At du overholder skolens regler om mødepligt til undervisningen. Du må max have 20% fravær i hver enkelt fag.
 

- Hvis du har arbejde eller studium ved siden af din uddannelse på kirkemusikskolen, er det vigtigt, at det er fleksibelt. Forsømmer du mere end de maksimale 20%, vil skolen tage stilling til dit fortsatte undervisningsforløb.
 

- At du melder afbud, hvis du er syg eller forhindret i at komme til undervisningen. Giv besked til skolen i så god tid som muligt. 
OBS: Hvis du melder afbud til soloundervisning, skal du også melde afbud til din lærer. Timer du melder afbud til, erstattes ikke.
 

- At du overholder deadline for tilmeldinger til koncerter, aflevering af repertoirelister, skemaønsker mv.
 

- At du giver skolens kontor besked, hvis du ændrer email, telefon og e-mail. Adresse opdateres automatisk.
 

- At du holder dig orienteret via skolens nyhedsbrev, Facebook og hjemmeside.